این صفحه برای آشنایی بیشتر با مهندس مهران وثوق

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

از مهم ترین پشیمانی های بزرگ کارآفرینان موفق درس بگیرید!

از مهم ترین پشیمانی های بزرگ کارآفرینان موفق درس بگیرید


v

🔹این که فکر کنیم کارآفرینان موفق از ثروتمند ترین های دنیا هستند، تا حدود زیادی نادرست می باشد. زیرا وقتی ما حرف از "ثروت" می زنیم، در واقع از نقطه نظر مالی به قضایا نگاه می کنیم. در صورتی که فعالیت به عنوان یک تاجر یا فروشنده شناخته شده، با گذاشتن سرمایه خود در بانک متفاوت می باشد.

🔹به دلیل تصمیمات مهمی که یک کارآفرین باید در طول عمر کاری خود بگیرد، همواره پشیمانی هایی نیز در ذهن خود خواهد داشت. در اینجا به 10 کاری می پردازیم که یک تاجر موفق، اگر به عقب بازگردد طور دیگری آن ها را انجام می داد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
مهران وثوق شیرایه

دو قطبی بودن نوع ثروتمند در اقتصاد ایران

💥دو نوع ثروتمند در اقتصاد ایران
اقتصاد ایران
عامه مردم که آشنایی کافی با علم اقتصاد ندارند اغلب این تصور را دارند که در هر بده‌بستانی اگر یک طرف سود زیادی ببرد طرف دیگر حتما زیان کرده است. از این رو، اقلیت ثروتمندان جامعه را به چشم استثمارگرانی نگاه می‌کنند که موقعیت ممتاز خود را به قیمت فقیر کردن اکثریت به دست آورده‌اند.

البته تردیدی در این نیست که در هر جامعه‌ای عده‌ای ممکن است ثروت خود را از روش‌های نادرست و به زیان دیگران کسب کرده باشند و اتفاقا همین واقعیت است که بدبینی مردم را نسبت به هرگونه انباشت ثروت دامن می‌زند.

اما در این میان نکته بسیار مهمی که اغلب مغفول می‌ماند این است که بازار آزاد رقابتی اگر واقعا جاری باشد اجازه کسب ثروت به زیان دیگران را نمی‌دهد و درست برعکس، در بازارهای دولت‌زده، سرکوب شده و انحصاری است که یک عده خاص این امکان را پیدا می‌کنند به ناحق و به زیان عامه مردم ثروت‌های بادآورده بیندوزند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
مهران وثوق شیرایه

تاثیر شغل بر ابعاد غیراقتصادی زندگی

تاثیر شغل بر ابعاد غیراقتصادی زندگی


تاثیر شغل
ما برای چه کار می کنیم؟
برای چه شغلی انتخاب می کنیم؟
خب جواب واضح است.
برای پول و کسب درآمد.


سوال اینجاست که آیا غیر از پول انتظار دیگری از شغلمان نداریم؟
خلاصه هر چه باشد ما در حدود ۸ ساعت از عمرمان را در کار کردن می گذرانیم.
حدود ۸ ساعت را در خوابیم.
و ۸ ساعت باقی مانده هم خالی از خستگی های ۸ ساعت کار نیست.

اینجاست که اگر کمی فکر کنید به نکته خیلی مهمی می رسید.
و آن نکته اینست.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
مهران وثوق شیرایه

چطور چین به سرعت به کشوری صنعتی و مدرن تبدیل شد؟



📌شروع اصلاحات اقتصادی چین در سال ۱۹۷۸ بود. علامت این رویداد در دسامبر سال ۱۹۷۸ اتفاق افتاد که طی یازدهمین کنگره مرکزی حزب کمونیست چین ، دنگ شائوپینگ رئیس تازه حزب ، سخنانی ایراد کرد که به عنوان مهم ترین سخنرانی تاریخ چین مدرن شناخته شد. وی بر ضرورت تمرکز بر توسعه اقتصادی و آزادگذاشتن واقعیات و نه ایدئولوژی در تعیین مسیر آن تاکید کرد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
مهران وثوق شیرایه
google-site-verification: google874b8b9de6e88781.html